THE SNACK

Chipsy z jarmużu.

Co było dla mnie najtrudniejsze podczas zmiany stylu odżywiania? Przede wszystkim znalezienie zdrowych przekąsek, które nie tylko będą towarzyszyć mi w ciągu dnia, ale także będą idealnym uzupełnieniem diety. Zatem co raz częściej zaczęłam sięgać po suszone owoce i orzechy. Mimo to nadal mi czegoś brakowało. Tęskniłam za czymś do pochrupania, czymś o wyrazistym smaku i aromacie. Na szczęście to wszystko odnalazłam  w chipsach z jarmużu polanych oliwą z oliwek, z ostrą papryką i odrobiną kurkumy. A przygotowanie nie zajmuje dłużej niż zaparzenie zielonej herbaty.

Dlaczego warto sięgać po jarmuż? Jest to warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i mające właściwości przeciwzapalne. Jarmuż jest bogatym źródłem witamy K, witaminy C, a także wapnia i żelaza. I co bardzo ważne zawiera sultoforan, związek mający właściwości przeciwnowotworowe.

Przepis:

Potrzebujemy – kilka liści jarmużu, szczyptę papryki, szczyptę kurkumy, odrobinę soli, oliwę z oliwek.

W misce mieszamy liście jarmużu wraz z przyprawami. Rozgrzewamy piekarnik do 150 stopni, wykładamy nasze chipsy na papier do pieczenia i wkładamy na ok 5 minut. Warto zaglądać w między czasie do piekarnika, aby uchwycić moment pomiędzy gdy liście jarmużu są miękkie, a nie są przypieczone. Warto próbować bo przekąska jest rewelacyjna.

IMG_8061

